Brand designer & grafisch ontwerper voor creatieve ondernemers
Hoe kan ik je helpen? Klik hier
TERUG
Mijn oma bedacht de term ‘Sierlebons’.
Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.
Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.
Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”
Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een (grafische) vormgeving heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.
- Leonie Gladdines
Sierlebons
Over Leonie
Ik ben Leonie Gladdines, brand designer & grafisch ontwerper bij Studio Sierlebons. Ik leid creatieve ondernemers naar een uniek brand design. Ik vertaal tekst en beeld naar een ontwerp dat voor jou goed voelt. Ook maak ik droomscènes: ik verbeeld mijn dromen uit de nacht.
Visie
Je merk vertelt hoe het is om met jou samen te werken of om iets bij jou te kopen. De huisstijl van je bedrijf ademt jouw visie en persoonlijkheid waardoor mensen direct voelen dat ze jou willen leren kennen. “If you are your authentic self you have no competition.” - Scott Stratten
Portfolio
Ik heb de huisstijl en visuele identiteit ontworpen voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, healingpraktijk, rouwtherapeut, meubelontwerpster, schrijver en yogadocente.
Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. Eus' Boekenclub (NTR) 2021 en 2022, 2023, RaRaRamadan 2023 (NTR), TV Toppers 2020 (KRO/NCRV), Kopspijkers 2019 (BNNVARA), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS), Zapp Awards 2018/2019/2020 (NPO), VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO) (i.o.v. Rien Beerens).
Ik gebruik cookies om ervoor te zorgen dat mijn website zo goed mogelijk werkt en om deze te optimaliseren. Als je op oké klikt, ga ik ervan uit dat je hiermee akkoord gaat :-) |
Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.
Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.
Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”
Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een (grafische) vormgeving heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.
- Leonie Gladdines
Sierlebons
Over Leonie
Ik ben Leonie Gladdines, brand designer & grafisch ontwerper bij Studio Sierlebons.
Ik leid creatieve ondernemers naar een uniek brand design. Ik vertaal tekst en beeld naar een ontwerp dat voor jou goed voelt. Ook maak ik droomscènes: ik verbeeld mijn dromen uit de nacht.
Visie
Je merk vertelt hoe het is om met jou samen te werken of om iets bij jou te kopen. De huisstijl van je bedrijf ademt jouw visie en persoonlijkheid waardoor mensen direct voelen dat ze jou willen leren kennen. “If you are your authentic self you have no competition.” - Scott Stratten
Portfolio
Ik heb de huisstijl en visuele identiteit ontworpen voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, healingpraktijk, rouwtherapeut, schrijver, meubelontwerpster en yogadocente.
Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. Eus' Boekenclub (NTR) 2021 en 2022, 2023, RaRaRamadan 2023 (NTR),
TV Toppers 2020 (KRO/NCRV), Kopspijkers 2019 (BNNVARA), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS), Zapp Awards 2018/2019/2020 (NPO), VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO) (i.o.v. Rien Beerens).