Hoe laat jij in de vormgeving van je bedrijf zien dat jij uniek bent?

Geschreven door Leonie

Het is redelijk eenvoudig om een standaard logo of  website te maken door middel van een template of een gratis online programma waar je uit enkele opties een vormgeving kan kiezen. Alleen ben je dan niet opmerkelijk. Wanneer je wilt opvallen tussen alle bedrijven die in deze tijd uit de grond schieten, moet je laten zien dat jij uniek bent.
Maar hoe doe je dat?

 

 

Laten we allemaal mannetjes zijn!

Geschreven door Leonie

Vrouwen scoren en voor nakomelingen zorgen is van levensbelang. In ieder geval voor mannetjes in het dierenrijk. Anders sterft het ras uit. Dus ze moeten zorgen dat ze opvallen. En de aandacht van de vrouwtjes trekken. Kijk bijvoorbeeld eens naar fazanten. Wat zijn ze toch mooi, en ze zijn er in alle soorten en maten. Ze zijn allemaal net iets anders in hun eigen, unieke stijl.

 

Een website make-over. Vormgeving die op je lijf is geschreven.

Geschreven door Leonie

Amanda Sauerkraut is gastvrouw en presentatrice met eigen theatershows. Natuurlijk heeft ze al een website. ‘Amanda Online!’ Maar hij is wat verouderd en straalt niet meer de jeugdigheid van Amanda uit. Kortom, het is tijd voor een make-over.
Haar voorwaarden: theatraal en humoristisch.

 

Doe maar gewoon ‘iets creatiefs’.
Hoe zorg je ervoor dat een ontwerper of webdesigner precíes maakt wat jij bedoelt?

Geschreven door Leonie

“Doe maar gewoon ‘iets creatiefs’.”
Ohh en is dat schrijven met links terwijl ik rechtshandig ben? Mag ik dan op mijn kop staan en tegelijkertijd aardbeien eten?
Het staat een beetje gelijk aan de zin:
‘Je krijgt álle vrijheid!’ Wat heel leuk is, wanneer dat ook echt zo is. In de praktijk loopt het meestal anders.

 

Hoe val jij op tussen alle anderen?
Je karaktereigenschappen als (online) visitekaartje.

Geschreven door Leonie

Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen.
Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.

* dit is handig om in te vullen
Leuk, die Sierlebonbons!

Lees hier mijn privacyverklaring

Een bonbon is een klein, zoet snoepje.

Een Sierlebonbon is een wekelijks inspirerend artikel of leuke tip die gaat over het ontwikkelen van je logo of website in je eigen, creatieve stijl.

Over Leonie Gladdines

 

Brand design - Ik ontwerp een heel eigen, authentieke huisstijl en visuele identiteit voor creatieve ondernemers. Door mijn achtergrond als production designer (film&tv) kan ik mij goed inleven in iemands achtergrond, visie en persoonlijkheid. Toen: maakte ik de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv. Nu: maak ik bij Studio Sierlebons de vertaalslag van de authentieke stijl en eigenheid van creatieve ondernemers naar een unieke huisstijl en website-ontwerp zodat ze opvallen met een uitstraling die precies bij ze past. En daarmee zelf hun ideale klant aantrekken.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO),

Zapp Awards 2018, 2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv). Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Neem contact op  met Leonie

leonie@studiosierlebons.nl

Ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een precies passende vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf.

 

In deze challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een e-mail met daarin een video en een opdracht.

Na de challenge heb je handvatten gekregen om met jouw heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan. Het zijn jouw ingrediënten voor een huisstijl of website.

Gratis tools, werkwijze en voorwaarden van Studio Sierlebons

 

Hoe laat jij in de vormgeving van je bedrijf zien dat jij uniek bent?

Geschreven door Leonie

 

Een website make-over.
Vormgeving die op je lijf is geschreven.

Geschreven door Leonie

 

Laten we allemaal mannetjes zijn!

Geschreven door Leonie

 

Doe maar gewoon ‘iets creatiefs’.
Hoe zorg je ervoor dat een ontwerper of webdesigner precíes maakt wat jij bedoelt?

Geschreven door Leonie

 

Hoe val jij op tussen alle anderen?
Je karaktereigenschappen als (online) visitekaartje.

Geschreven door Leonie

* dit is handig om in te vullen
Leuk, die Sierlebonbons!

Lees hier mijn privacyverklaring

Een bonbon is een klein, zoet snoepje.

Een Sierlebonbon is een wekelijks inspirerend artikel of leuke tip die gaat over het ontwikkelen van je logo of website in je eigen, creatieve stijl.

Gratis tools van Studio Sierlebons

Over Leonie Gladdines

 

Brand design - Ik ontwerp een heel eigen, authentieke huisstijl en visuele identiteit voor creatieve ondernemers. Door mijn achtergrond als production designer (film&tv) kan ik mij goed inleven in iemands achtergrond, visie en persoonlijkheid.

 

Toen: maakte ik de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv. Nu: maak ik bij Studio Sierlebons de vertaalslag van de authentieke stijl en eigenheid van creatieve ondernemers naar een unieke huisstijl en website-ontwerp zodat ze opvallen met een uitstraling die precies bij ze past. En daarmee zelf hun ideale klant aantrekken.