Het is redelijk eenvoudig om een standaard logo of website te maken.

Door middel van een template of een gratis online programma kan je meestal uit verschillende opties een vormgeving kiezen.

Alleen ben je dan niet opmerkelijk. Elk logo of elke website ziet er dan ongeveer hetzelfde uit. (saaaaai!) Wanneer je wilt opvallen tussen alle bedrijven die in deze tijd uit de grond schieten, moet je laten zien dat jij uniek bent. Maar hoe doe je dat?

 

 

1. Blijf dicht bij jezelf

Dat klinkt misschien wat zweverig, maar ik vind het heel belangrijk.

Jij bent jouw bedrijf. Het komt voort uit jouw passie of droom.

Misschien heb je een doel voor ogen of wil je de wereld een beetje mooier maken. Een unieke, eigen uitstraling creëren doe je door heel goed te kijken naar wat er bij jou past. Dat kan door bijvoorbeeld heel dicht bij jezelf te blijven en te kijken naar je persoonlijke eigenschappen. Daarna naar kleuren en vormen die bij jou passen en iets over jou vertellen.

 

Wanneer je bij de grafische vormgeving van je bedrijf kleuren en vormen gebruikt die bij jou passen, zullen ze ook goed bij je bedrijf passen.

Je ideeën gaan op elkaar aansluiten. Je presenteert je aan de buitenwereld op een manier die bij je past en daarom voor jou prettig voelt. En nóg beter: jouw potentiële klanten krijgen ook een beeld bij je bedrijf. Ze hebben een beter idee met wie ze gaan samenwerken of bij wie ze iets kopen.

Hoe laat jij in de vormgeving van je bedrijf zien dat jij uniek bent?

Geschreven door Leonie

2. Een helder verhaal

Probeer eerst het verhaal achter je bedrijf heel helder op te schrijven. Bepaal wat jij belangrijk vindt. En wat voor je doelgroep belangrijk is. Welke verandering maakt je doelgroep door wanneer ze iets bij je kopen of wanneer ze met je gaan samenwerken? Zou je deze verandering kunnen vertalen naar een vormgeving?

 

 

3. Wat past bij jou?

Kijk eens naar je karaktereigenschappen. Maak jij graag met iedereen die je tegenkomt een babbeltje of vind je juist rust heel belangrijk?

Dit zegt iets over jou en zou je ook kunnen laten terugkomen in de vormgeving van je logo of website.

Kijk ook eens naar de kleuren en vormen waarmee je jezelf omringt. Wat zie je terug in je interieur of in je kledingkast?

 

 

4. Je wensen en ideeën

Heb jij al een verlanglijstje klaar liggen? Misschien weet je heel goed wat je mooi vindt en wat juist niet.

Kijk eens om je heen naar vergelijkbare producten, en doe inspiratie op. Schrijf al je wensen en ideeën op.

 

 

5. Beeldmateriaal

Probeer bij alle woorden die je hebt opgeschreven beelden te zoeken. Via google, of kijk in tijdschriften naar afbeeldingen die je interessant vindt. Verzamel alles wat je aanspreekt. Zo kom je misschien op nog meer ideeën en krijg je een nog beter beeld van wat bij jou past.

 

 

Jouw wereld

Zelf heb ik tijdens het maken van een grafische identiteit (logo of webdesign) voor mijn opdrachtgevers ontdekt dat ik een online wereld kan vorm geven die zijn of haar persoonlijkheid in al zijn facetten weergeeft.

 

Annet koos voor stoer blauw en rood, verschillende zeedieren en een vintage jaren ‘50 sfeer. Han koos voor rust, groentinten, zijn lievelingsbloemen en foto’s van de bosrijke omgeving waar hij woont en werkt. Ine koos voor zwart, wit, blauw en warme roodtinten, de speelsheid van Alice in Wonderland, strakke vlakken van een schaakbord en spiegels of weerspiegeling.

 

Alledrie kwamen zij op ideeën voor een unieke vormgeving voor hun website door te kijken naar wat ze zelf leuk en interessant vonden.

Zo kan jij zelf ook tot een unieke combinatie komen.

Het lijkt mij zo mooi als jouw klanten speciaal voor jou kiezen omdat ze zien aan de hand van je logo en website wat voor je persoon je bent en daarom graag met je willen werken.

 

Welke ingrediënten passen bij jou? En hoe vertaal je deze elementen die jou uniek maken naar een website of logo die precies bij je past?

Waar zou jij voor kiezen?

 

 

Gratis tools, speciaal voor jou!

Wil je meer weten over hoe je jouw unieke, creatieve stijl kan vertalen naar een heel eigen vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf? Ik heb twee gratis tools voor je ontwikkeld.

 

 

In deze challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een e-mail met daarin een video en een opdracht. Na de challenge heb je handvatten gekregen om met deze heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan. Het zijn jouw ingrediënten voor een logo of website.

 

"Een unieke, eigen uitstraling creëer je door heel goed te kijken naar wat er bij jou past.
Kijk naar kleuren en vormen die je aanspreken

en die iets over jou vertellen."

 

"De klanten die bij je passen zullen zich ook aangetrokken voelen tot de vormgeving van je logo of website."

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Neem contact op  met Leonie

Gratis e-book: ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een unieke huisstijl voor je bedrijf.

 

In deze gratis challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een

e-mail met daarin een video en een opdracht.

Na de challenge heb je handvatten gekregen om met jouw heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan.

Het zijn jouw persoonlijke ingrediënten voor een unieke visuele identiteit voor je bedrijf.

Het is redelijk eenvoudig om een standaard logo of website te maken. Door middel van een template of een gratis online programma kan je meestal uit verschillende opties een vormgeving kiezen.

Alleen ben je dan niet opmerkelijk.

Elk logo of elke website ziet er dan ongeveer hetzelfde uit. (saaaaai!) Wanneer je wilt opvallen tussen alle bedrijven die in deze tijd uit de grond schieten, moet je laten zien dat jij uniek bent.

Maar hoe doe je dat?

 

 

Dat klinkt misschien wat zweverig, maar ik vind het heel belangrijk.

Jij bent jouw bedrijf. Het komt voort uit jouw passie of droom.

Misschien heb je een doel voor ogen of wil je de wereld een beetje mooier maken. Een unieke, eigen uitstraling creëren doe je door heel goed te kijken naar wat er bij jou past. Dat kan door bijvoorbeeld heel dicht bij jezelf te blijven en te kijken naar je persoonlijke eigenschappen. Daarna naar kleuren en vormen die bij jou passen en iets over jou vertellen.

 

Wanneer je bij de grafische vormgeving van je bedrijf kleuren en vormen gebruikt die bij jou passen, zullen ze ook goed bij je bedrijf passen. Je ideeën gaan op elkaar aansluiten. Je presenteert je aan de buitenwereld op een manier die bij je past en daarom voor jou prettig voelt. En nóg beter: jouw potentiële klanten krijgen ook een beeld bij je bedrijf. Ze hebben een beter idee met wie ze gaan samenwerken of bij wie ze iets kopen.

Hoe laat jij in de vormgeving van je bedrijf zien dat jij uniek bent?

Probeer eerst het verhaal achter je bedrijf heel helder op te schrijven. Bepaal wat jij belangrijk vindt. En wat voor je doelgroep belangrijk is. Welke verandering maakt je doelgroep door wanneer ze iets bij je kopen of wanneer ze met je gaan samenwerken? Zou je deze verandering kunnen vertalen naar een vormgeving?

 

 

Kijk eens naar je karaktereigenschappen. Maak jij graag met iedereen die je tegenkomt een babbeltje of vind je juist rust heel belangrijk? Dit zegt iets over jou en zou je ook kunnen laten terugkomen in de vormgeving van je logo of website.

Kijk ook eens naar de kleuren en vormen waarmee je jezelf omringt. Wat zie je terug in je interieur of in je kledingkast?

 

 

Alledrie kwamen zij op ideeën voor een unieke vormgeving voor hun website door te kijken naar wat ze zelf leuk en interessant vonden.

Zo kan jij zelf ook tot een unieke combinatie komen. Het lijkt mij zo mooi als jouw klanten speciaal voor jou kiezen omdat ze zien aan de hand van je logo en website wat voor je persoon je bent en daarom graag met je willen werken.

 

Welke ingrediënten passen bij jou? En hoe vertaal je deze elementen die jou uniek maken naar een website of logo die precies bij je past? Waar zou jij voor kiezen?

 

 

Wil je meer weten over hoe je jouw unieke, creatieve stijl kan vertalen naar een heel eigen vormgeving voor een logo website voor je bedrijf? Ik heb twee gratis tools voor je ontwikkeld.

 

Ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een precies passende vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf. Val op tussen alle anderen en trek je ideale klant aan.

 

In deze challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een e-mail met daarin een video en een opdracht. Na de challenge heb je handvatten gekregen om met deze heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan. Het zijn jouw ingrediënten voor een logo of website.

 

Geschreven door Leonie

Heb jij al een verlanglijstje klaar liggen? Misschien weet je heel goed wat je mooi vindt en wat juist niet.

Kijk eens om je heen naar vergelijkbare producten, en doe inspiratie op. Schrijf al je wensen en ideeën op.

 

 

Probeer bij alle woorden die je hebt opgeschreven beelden te zoeken. Via google, of kijk in tijdschriften naar afbeeldingen die je interessant vindt. Verzamel alles wat je aanspreekt. Zo kom je misschien op nog meer ideeën en krijg je een nog beter beeld van wat bij jou past.

 

 

Zelf heb ik tijdens het maken van een grafische identiteit (logo of webdesign) voor mijn opdrachtgevers ontdekt dat ik een online wereld kan vorm geven die zijn of haar persoonlijkheid in al zijn facetten weergeeft.

 

Annet koos voor stoer blauw en rood, verschillende zeedieren en een vintage jaren ‘50 sfeer. Han koos voor rust, groentinten, zijn lievelingsbloemen en foto’s van de bosrijke omgeving waar hij woont en werkt. Ine koos voor zwart, wit, blauw en warme roodtinten, de speelsheid van Alice in Wonderland, strakke vlakken van een schaakbord en spiegels of weerspiegeling.

Videochallenge 'Ontwikkel een eigen, creatieve stijl in 7 opdrachten'

 

> Inschrijven

"Een unieke, eigen uitstraling creëer je door heel goed te kijken naar wat er bij jou past. Kijk naar kleuren en vormen die je aanspreken en die iets over jou vertellen."

"De klanten die bij je passen zullen zich ook aangetrokken voelen tot de vormgeving van je logo of website."

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Gratis tools van Studio Sierlebons