Vrouwen scoren en voor nakomelingen zorgen is van levensbelang.

In ieder geval voor mannetjes in het dierenrijk. Anders sterft het ras uit.

Dus ze moeten zorgen dat ze opvallen. En de aandacht van de vrouwtjes trekken. Kijk bijvoorbeeld eens naar fazanten. Wat zijn ze toch mooi, en ze zijn er in alle soorten en maten.

 

Wat mij fascineert zijn de verschillende structuren, kleuren en patronen van de veren van deze dieren. Ze zijn allemaal net iets anders in hun eigen, unieke stijl. Op deze manier kunnen zij zich onderscheiden van anderen. Het mannetje met de meest glanzende veren ‘zal ook wel de gezondste zijn’ (zo denkt het vrouwtje), en dus zal dit mannetje niet lang alleen blijven.

 

 

Mooie mannen

De mannetjes weten dus wel hoe ze zich mooi kunnen maken. De vrouwtjes hoeven alleen maar de leukste, mooiste en beste man uit te kiezen. Zij dragen bruintinten, schutkleuren, zodat ze  tijdens het broeden niet opvallen en het gevaar lekker op afstand blijft.

Maar ik vind het wel een beetje onzin, dat de vrouwtjes de rest van het jaar geen ander jasje aantrekken. Terwijl manlief daar staat te pronken in groen, goud of blauwpatronen.

Ik zou ook mee willen doen en kiezen voor rode veren met stippen, of voor blauwe met een glans van parelmoer. En ze bij thuiskomst pas netjes aan de kapstok hangen.

Laten we allemaal mannetjes zijn!

Geschreven door Leonie

Glanzende veren

Wanneer een mannetje dus goed kan pronken met mooie veren trekt hij de juiste partner aan. En zo werkt het in de vormgeving van je bedrijf ook. Laten we allemaal mannetjes zijn! En dat hoeft trouwens helemaal niet opzichtig. En al helemaal niet schreeuwerig. Als jij weet welke kleuren en vormen er bij jouw persoonlijkheid en bedrijf horen,  dan kan je deze toepassen tijdens het maken van een logo of website.

 

Op deze manier trek je klanten aan die zich thuis voelen bij jouw uitstraling. Voor hen heb jij de meest glanzende veren. Het zijn mensen die bij jou passen. En daarom kiezen ze niet voor je collega maar voor jou. Dat voelt zelfs heel natuurlijk. Stel, je bent op zoek naar een nieuwe kapper en je ziet twee websites: een in verschillende bruintinten en een met heldere, frisse kleuren, (misschien wel met aparte structuren of bijzondere patronen) naar welke kapper zou jij dan gaan?

Gratis tools, speciaal voor jou!

Wil je meer weten over hoe je jouw unieke, creatieve stijl kan vertalen naar een heel eigen vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf? Ik heb twee gratis tools voor je ontwikkeld.

 

 

Artwork Leonie Gladdines, Studio Sierlebons, epositie EZC, Oosterhout
Artwork Leonie Gladdines, Studio Sierlebons, epositie EZC, Oosterhout
Artwork Leonie Gladdines, Studio Sierlebons, epositie EZC, Oosterhout

Inspiratiebron

Ik gebruikte fazanten als inspiratiebron voor een aantal mixedmedia artworks. Op dit moment hangen 8 exemplaren te stralen in een expositie en zijn ze een half jaar lang te bekijken in het EZC in Oosterhout, Noord-Brabant. Het EZC is een zorginstelling. In het gebouw zitten onder andere huisartsen, psychologen, fysiotherapeuten en een apotheek.

Fazant, mixedmedia artwork, Leonie Gladdines, Studio Sierlebons

Fazant, mixedmedia artwork, Leonie Gladdines, Studio Sierlebons

Mixedmedia artwork, Expositie in EZC Oosterhout, Leonie Gladdines, Studio Sierlebons

"Ze zijn allemaal net iets anders in hun eigen, unieke stijl. Op deze manier kunnen zij zich onderscheiden van anderen."

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Neem contact op  met Leonie

Gratis e-book: ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een unieke huisstijl voor je bedrijf.

 

In deze gratis challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een

e-mail met daarin een video en een opdracht.

Na de challenge heb je handvatten gekregen om met jouw heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan.

Het zijn jouw persoonlijke ingrediënten voor een unieke visuele identiteit voor je bedrijf.

Laten we allemaal mannetjes zijn!

Wil je meer weten over hoe je jouw unieke, creatieve stijl kan vertalen naar een heel eigen vormgeving voor een logo website voor je bedrijf? Ik heb twee gratis tools voor je ontwikkeld.

 

Ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een precies passende vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf. Val op tussen alle anderen en trek je ideale klant aan.

 

In deze challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een e-mail met daarin een video en een opdracht. Na de challenge heb je handvatten gekregen om met deze heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan. Het zijn jouw ingrediënten voor een logo of website.

 

Geschreven door Leonie

Vrouwen scoren en voor nakomelingen zorgen is van levensbelang.

In ieder geval voor mannetjes in het dierenrijk. Anders sterft het ras uit.

Dus ze moeten zorgen dat ze opvallen.

En de aandacht van de vrouwtjes trekken.

Kijk bijvoorbeeld eens naar fazanten.

Wat zijn ze toch mooi, en ze zijn er in alle soorten en maten.

 

Wat mij fascineert zijn de verschillende structuren, kleuren en patronen van de veren van deze dieren. Ze zijn allemaal net iets anders in hun eigen, unieke stijl.

Op deze manier kunnen zij zich onderscheiden van anderen.

Het mannetje met de meest glanzende veren ‘zal ook wel de gezondste zijn’ (zo denkt het vrouwtje), en dus zal dit mannetje niet lang alleen blijven.

 

 

De mannetjes weten dus wel hoe ze zich mooi kunnen maken. De vrouwtjes hoeven alleen maar de leukste, mooiste en beste man uit te kiezen. Zij dragen bruintinten, schutkleuren, zodat ze  tijdens het broeden niet opvallen en het gevaar lekker op afstand blijft.

Maar ik vind het wel een beetje onzin, dat de vrouwtjes de rest van het jaar geen ander jasje aantrekken. Terwijl manlief daar staat te pronken in groen, goud of blauwpatronen. Ik zou ook mee willen doen en kiezen voor rode veren met stippen, of voor blauwe met een glans van parelmoer. En ze bij thuiskomst pas netjes aan de kapstok hangen.

Wanneer een mannetje dus goed kan pronken met mooie veren trekt hij de juiste partner aan. En zo werkt het in de vormgeving van je bedrijf ook. Laten we allemaal mannetjes zijn! En dat hoeft trouwens helemaal niet opzichtig. En al helemaal niet schreeuwerig. Als jij weet welke kleuren en vormen er bij jouw persoonlijkheid en bedrijf horen,  dan kan je deze toepassen tijdens het maken van een logo of website.

 

Op deze manier trek je klanten aan die zich thuis voelen bij jouw uitstraling. Voor hen heb jij de meest glanzende veren. Het zijn mensen die bij jou passen. En daarom kiezen ze niet voor je collega maar voor jou. Dat voelt zelfs heel natuurlijk. Stel, je bent op zoek naar een nieuwe kapper en je ziet twee websites: een in verschillende bruintinten en een met heldere, frisse kleuren, (misschien wel met aparte structuren of bijzondere patronen) naar welke kapper zou jij dan gaan?

 

Artwork Leonie Gladdines, Studio Sierlebons, epositie EZC, Oosterhout
Artwork Leonie Gladdines, Studio Sierlebons, epositie EZC, Oosterhout
Artwork Leonie Gladdines, Studio Sierlebons, epositie EZC, Oosterhout

Ik gebruikte fazanten als inspiratiebron voor een aantal mixedmedia artworks. Op dit moment hangen 8 exemplaren te stralen in een expositie en zijn ze een half jaar lang te bekijken in het EZC in Oosterhout, Noord-Brabant. Het EZC is een zorginstelling. In het gebouw zitten onder andere huisartsen, psychologen, fysiotherapeuten en een apotheek.

Fazant, mixedmedia artwork,

Leonie Gladdines, Studio Sierlebons

Fazant, mixedmedia artwork,

Leonie Gladdines, Studio Sierlebons

Mixedmedia artwork,

Expositie in EZC Oosterhout,

Leonie Gladdines, Studio Sierlebons

Videochallenge 'Ontwikkel een eigen, creatieve stijl in 7 opdrachten'

 

> Inschrijven

"Ze zijn allemaal net iets anders in hun eigen, unieke stijl. Op deze manier kunnen zij zich onderscheiden van anderen."

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Gratis tools van Studio Sierlebons