Leonie Gladdines

Toen: maakte ik de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv.

 

Nu: maak ik de vertaalslag van de eigen stijl van creatieve ondernemers naar een authentieke huisstijl zodat ze opvallen met een unieke uitstraling die precies bij ze past. En daarmee zelf hun ideale klant  aantrekken.

Opleidingen en achtergrond

 

2016 - heden

vormgever bij Studio Sierlebons

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018, 2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Webdesign en grafische vormgeving, het ontwikkelen van een heel eigen, creatieve stijl voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk en rouwtherapeut.

 

2013 - 2015 Locatiescout voor film en tv bij het locatiebureau 'Het Vindingrijk’ in Amsterdam. Ik heb meegewerkt aan oa: ‘Divorce’, Moordvrouw’, (RTL 4) ‘Danni Lowinski’ (SBS6) en ‘Levenslied’ (NPO).

 

Opleidingen

2009 - 2013 Nederlandse Filmacademie in Amsterdam, opleiding Production Design.  Afstudeerproject: de vormgeving voor de oorlogsfilm  ‘Sacred Defense’ van Nima Mohaghegh. (CILECT Award (2014) en finalist Studenten Oscar in de categorie Buitenlandse Studentenfilm (2014).

 

2005 - 2009 Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Academie voor Beeldende Vorming, opleiding Visuele Communicatie. Afgestudeerd met de vormgeving van de animatiefilm 'Magneet.'

'Wat maakt jou uniek?'

 

Ik vond dat zelf altijd een lastige vraag.

Want, zoals veel nuchtere Nederlanders dacht ik: 'Zo bijzonder ben ik niet.' Maar om opmerkelijk te zijn is het goed om te benadrukken wat jou of je bedrijf 'anders dan anders' maakt.

 

Ik heb er heel lang over nagedacht. En eigenlijk lag het best voor de hand: Na de Kunstacademie ben ik verder gaan studeren aan de Filmacademie. Ik verdiepte me in de vormgeving van films. Waar woont de hoofdpersoon? Hoe is zijn woonkamer ingericht? Wat eet hij het liefste? Welke kleuren geven het gevoel van het personage op dit moment weer? En hoe kan ik dat vertalen naar een vormgeving? In films ging het dan om een decor, een locatie of een outfit. Er ontstond een fictieve wereld rondom dat personage.

 

Nu heb ik tijdens het maken van een visuele identiteit (huisstijl of webdesign) voor mijn opdrachtgevers ontdekt dat ik een online wereld kan vorm geven die zijn of haar persoonlijkheid in al zijn facetten weergeeft. Mijn werk als production designer (het ontwerpen van de vormgeving voor een film) heeft dus veel overeenkomsten met de manier waarop ik een website of een huisstijl vorm geef.

 

Ik ontwerp in beide disciplines werelden voor personen. Bij fictieve filmpersonages gaat het om een decor of locatie, bij personen in de echte wereld gaat het om bijvoorbeeld een online wereld zoals een website. Het belangrijkste is altijd goed kijken en luisteren, gevoel voor vorm, kleur en compositie. Het vertalen van de persoonlijkheid of visie van de opdrachtgever naar een ontwerp. Dit kan op allerlei manieren vorm krijgen: een logo, website, illustratie, decor of locatie voor een film of tv-programma. Dezelfde aspecten van vormgeving komen altijd in elk product weer terug.

Samenwerken?

 

Ik help jou je eigen, creatieve stijl te ontdekken en verder te ontwikkelen zodat jouw unieke wereld zichtbaar wordt voor anderen.

 

Door dicht bij jezelf te blijven, te kijken naar je karaktereigenschappen, achtergrond en visie ontstaat je unieke merkidentiteit. Jouw persoonlijke stijl.

 

Deze stijl vertalen we samen naar een huisstijl die precies bij je past en is door te voeren in alle communicatie-uitingen van je bedrijf. Het is jouw unieke personal branding. Op deze manier spreek je je ideale klant gemakkelijk aan: het zijn mensen die bij jou passen.

Mijn oma bedacht de term ‘Sierlebons’.

Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.

 

Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.

 

Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”

 

Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een (grafische) vormgeving heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.

 

- Leonie Gladdines

Sierlebons

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Neem contact op  met Leonie

Gratis e-book: ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een unieke huisstijl voor je bedrijf.

 

In deze gratis challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een

e-mail met daarin een video en een opdracht.

Na de challenge heb je handvatten gekregen om met jouw heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan.

Het zijn jouw persoonlijke ingrediënten voor een unieke visuele identiteit voor je bedrijf.

Leonie Gladdines

Toen: maakte ik de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv.

 

Nu: maak ik de vertaalslag van de eigen stijl van creatieve ondernemers naar een authentieke huisstijl zodat ze opvallen met een unieke uitstraling die precies bij ze past. En daarmee zelf hun ideale klant aantrekken.

'Wat maakt jou uniek?'

 

Ik vond dat zelf altijd een lastige vraag.

Want, zoals veel nuchtere Nederlanders dacht ik: 'Zo bijzonder ben ik niet.' Maar om opmerkelijk te zijn is het goed om te benadrukken wat jou of je bedrijf 'anders dan anders' maakt.

 

Ik heb er heel lang over nagedacht. En eigenlijk lag het best voor de hand: Na de Kunstacademie ben ik verder gaan studeren aan de Filmacademie.

Ik verdiepte me in de vormgeving van films. Waar woont de hoofdpersoon? Hoe is zijn woonkamer ingericht? Wat eet hij het liefste? Welke kleuren geven het gevoel van het personage op dit moment weer? En hoe kan ik dat vertalen naar een vormgeving?

In films ging het dan om een decor, een locatie of een outfit. Er ontstond een fictieve wereld rondom dat personage.

 

Nu heb ik tijdens het maken van een visuele identiteit (huisstijl of webdesign) voor mijn opdrachtgevers ontdekt dat ik een online wereld kan vorm geven die zijn of haar persoonlijkheid in al zijn facetten weergeeft. Mijn werk als production designer (het ontwerpen van de vormgeving voor een film) heeft dus veel overeenkomsten met de manier waarop ik huisstijlen vorm geef.

 

Ik ontwerp in beide disciplines werelden voor personen. Bij fictieve filmpersonages gaat het om een decor of locatie, bij personen in de echte wereld gaat het om bijvoorbeeld een online wereld zoals een website. Het belangrijkste is altijd goed kijken en luisteren, gevoel voor vorm, kleur en compositie. Het vertalen van de persoonlijkheid of visie van de opdrachtgever naar een ontwerp. Dit kan op allerlei manieren vorm krijgen: een logo, website, illustratie, decor of locatie voor een film of tv-programma. Dezelfde aspecten van vormgeving komen altijd in elk product weer terug.

Opleidingen en achtergrond

 

2016 - heden

vormgever bij Studio Sierlebons

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018, 2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Webdesign en grafische vormgeving, het ontwikkelen van een heel eigen, creatieve stijl voor o.a. een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk en rouwtherapeut.

 

2013 - 2015 Locatiescout voor film en tv bij het locatiebureau

'Het Vindingrijk’ in Amsterdam. Ik heb meegewerkt aan oa: ‘Divorce’, Moordvrouw’, (RTL 4) ‘Danni Lowinski’ (SBS6) en ‘Levenslied’ (NPO).

 

2009 - 2013 Nederlandse Filmacademie in Amsterdam, opleiding Production Design.  Afstudeerproject: de vormgeving voor de oorlogsfilm  ‘Sacred Defense’ van Nima Mohaghegh. (CILECT Award (2014) en finalist Studenten Oscar in de categorie Buitenlandse Studentenfilm (2014).

 

2005 - 2009 Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg.

 Academie voor Beeldende Vorming, opleiding Visuele Communicatie. Afgestudeerd met de vormgeving van de animatiefilm 'Magneet.'

Mijn oma bedacht de term ‘Sierlebons’.

Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.

 

Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.

 

Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”

 

Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een (grafische) vormgeving heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.

Sierlebons

Samenwerken?

 

Ik help jou je eigen, creatieve stijl te ontdekken en verder te ontwikkelen zodat jouw unieke wereld zichtbaar wordt voor anderen.

 

Door dicht bij jezelf te blijven, te kijken naar je karaktereigenschappen, achtergrond en visie ontstaat je unieke merkidentiteit. Jouw persoonlijke stijl.

 

Deze stijl vertalen we samen naar een huisstijl die precies bij je past en is door te voeren in alle communicatie-uitingen van je bedrijf. Het is jouw unieke personal branding. Op deze manier spreek je je ideale klant gemakkelijk aan: het zijn mensen die bij jou passen.

 

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Gratis tools van Studio Sierlebons