Mijn oma bedacht de term ‘Sierlebons’.

Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.

 

Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.

 

Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”

 

Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een (grafische) vormgeving heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.

 

- Leonie Gladdines

 

 

Sierlebons

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Neem contact op  met Leonie

Gratis e-book: ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een unieke huisstijl voor je bedrijf.

 

In deze gratis challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een

e-mail met daarin een video en een opdracht.

Na de challenge heb je handvatten gekregen om met jouw heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan.

Het zijn jouw persoonlijke ingrediënten voor een unieke visuele identiteit voor je bedrijf.

Mijn oma bedacht de term ‘Sierlebons’.

Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.

 

Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.

 

Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”

 

Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een (grafische) vormgeving heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.

 

- Leonie Gladdines

 

 

 

Sierlebons

Over Leonie Gladdines

 

Ik ontwerp authentieke huisstijlen voor creatieve ondernemers. De visuele identiteit die precies bij jou en je bedrijf past. Door mijn achtergrond als production designer (Ik maakte de vertaalslag van een scenario naar een visueel geloofwaardige wereld voor film & tv) kan ik mij goed inleven in iemands visie, eigenschappen en persoonlijkheid.

 

Portfolio

Ik heb de huisstijl en visuele identiteit gemaakt voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut en architect.

 

Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO), Zapp Awards 2018/2019 (NPO), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS) (i.o.v. Rien Beerens).

 

Leonie Gladdines (Oosterhout, 1988)  studeerde voor ontwerper visuele communicatie, grafisch vormgever en production designer (film & tv).

Ze heeft twee kinderboeken geïllustreerd, verschillende huisstijlen en websites ontworpen, en de vormgeving bedacht voor een oorlogsfilm. Deze film won een CILECT Award (2014) en was finalist voor de Studenten Oscar (2014).

Gratis tools van Studio Sierlebons